Alexandra

Početna/Alexandra
Alexandra 2018-11-07T07:22:48+00:00

Aleksandrina ljubav prema orijentalnoj kulturi ima korene u kazablankovskoj etapi detinjstva kojeg su obeležila putovanja i egzotičnost.

U Maroku, Aleksandra otkriva prva umetnička uzbuđenja kojih se seća: krajolike, arhitekturu, plavetnilo neba, crvenilo Atlasa, mirise, zvukove, jezik, muziku…

Ples (balet, potom džez, moderan i savremen) se veoma rano nametnuo Aleksandri kao jasan životni izbor koji će je naučiti disciplini, držanju, smernosti. Osim fizičke aktivnosti, ona je tu pronašla filozofiju koju je prihvatila kao svoju, a to je sloboda u prevazilaženju ograničenja i otmenost neprimetnog napora. Isto tako je otkrila izvanredno sredstvo, govor tela, kojim može da izrazi neizrecivo, da iskopa najdublje emocije.

Egipatski orijentalni ples je stigao kasnije i potisnuo je sve ostale svojom izuzetno oslobađajućom i blagonaklonom porukom ženama čiji izgled odobrava, a obline miluje.

Aleksandra je imala sreću da stiče znanje i stručnost od najboljih ambasadora egipatskog plesa iz zlatnog doba. Osnove svog znanja duguje Sandri Kalun (Nica) i brojnim međunarodno poznatim plesačima kao što je Tito (Šarm el Šeik), Nur (Kairo), Magdi El Leizi (Nemačka), Freiz (Kairo), Kaled Mahmud (London), Usama Eman (Kairo), Zejna (Stokholm), Aida Nur (Kairo), Rakija Hasan (Kairo), Mona Kadus (Minhen), Hajet el Helva (Sao Paolo), Soraja (Kairo), Mahsub (Luksor) i Jusri Šerif (Njujork).

Godine 2003, Aleksandra se seli iz Nice u Beograd, gde je otvorila prvu školu orijentalnog plesa „Neđma“. Istančanost njenog stila i poznavanje arapsko-islamske kulture joj otvaraju vrata ka svečanostima u ambasadama i kulturnim manifestacijama.

Mnogobrojne plesačice su postale samostalne zahvaljujući njenoj metodi i pristupu zasnovanom na razumevanju muzičkih pravila (instrumentalnih i vokalnih), s jedne strane, i na izražavanju njene ličnosti, s druge strane. Interpretacija ne može da bude nepomična jer, kako bi bila verna, zavisi od emocije plesačice u trenutku izvođenja. Improvizacija je jedan od stubova na kom počiva Aleksandrino učenje.

Aleksandrina jedinstvenost se ogleda u njenoj ljubavi prema spajanju različitih umetničkih formi. Ples, živa muzika, slikarstvo, moda, video projekcije i pozorište prepliću se u predstavama Aleksandre i njene trupe koje istovremeno zavode i ne ostavljaju ravnodušnim.